Anti-Aging Foods & Supplements Miami FL

Researchers determined that Swedish subjects 70 and older had the least skin wrinkling in a sun-exposed area, among four ethnic groups studied. This suggests “subjects with a higher intake of vegetables, olive oil, and monounsaturated fat and legumes, but a lower intake of milk/dairy products, butter, margarine and sugar products, had less skin wrinkling in a sun-exposed site.”

Cafe Bom Dia
(305) 447-4023
5200 Blue Lagoon Drive, Suite 700
Miami, FL
Explorer's Bounty Inc.
(305) 455-2141
8390 NW 53rd St Ste 312
Miami, FL
Coconut Grove Farmers Market
(305) 238-7747
Corner of Grand Avenue; Margaret Street
Coconut Grove, FL
Lakewood Organic Juices
3053245900,ext3005
PO Box 420708
Miami, FL
Daabon Organic U.S.A. Inc
(406) 556-4645
1110 Brickell Ave #204
Miami, FL
Coral Gables Farmers Market
(305) 460-5312
405 Biltmore Way; Coral Gables City Hall
Coral Gables, FL
Trile Giant South America Corp.
not working
8403 NW 68st.
Miami, FL
Lucini Italia Organics
(305) 858-7200
3225 Aviation Ave 6th Fl
Miami, FL
eoilco labs
(305) 663-8187
5825 S.W. 68th Street Unit C
South Miami, FL
Freedom Fresh LLC.
(305) 715-5710
8901 NW 33rd St Ste 100
Miami, FL
Data Provided by:
 
provided by: Organic Food and Green Living

Correlation between Diet & Wrinkles

Find me a woman—and in today’s appearance-driven society, a man—who isn’t somewhat obsessed with aging and wrinkles. A direct link between food consumption and skin damage has not been widely researched. But a 2001 study that examined the correlation between food/nutrient intake and skin wrinkling found a positive relationship (“Skin Wrinkling: Can Food Make a Difference?”; Journal of the American College of Nutrition, February 2001). Researchers determined that Swedish subjects 70 and older had the least skin wrinkling in a sun-exposed area, among four ethnic groups studied. This suggests “subjects with a higher intake of vegetables, olive oil, and monounsaturated fat and legumes, but a lower intake of milk/dairy products, butter, margarine and sugar products, had less skin wrinkling in a sun-exposed site.” “More studies need to be done to determine the long-term benefits of food on our skin,” says Susan C. Taylor, MD, an assistant clinical professor of dermatology at the College of Physicians and Surgeons at Columbia University in New York City. “Eating a variety of healthy foods and drinking plenty of water so the skin stays hydrated should help most people improve the appearance of their skin.” And remember: Be sure to wear a broad-spectrum sunscreen every day. It should have an SPF of 15 or higher to protect your skin from sun exposure. Suggested Reading

  • Stressed-Out Skin
  • Plagued by Acne?
  • Red in the Face?
  • Feed Your Body, Feed Your Skin
  • Real Bea...

Click here to read the rest of "Can a Healthful Diet Prevent Wrinkles?"